|
Caro |
Geplaatst: 02-02-2011 22:57:47 |
|
|
|
Het is een stomme vraag, maar weet er iemand of urotheel een synoniem is voor (pseudo)meerlagig cilinidrisch epitheel?
Want heb opgeschreven dat het pars prostatica bestaat uit urotheel
en pars spogiosa, pars membranacea uit pseudomeerlagig cilindrisch epitheel bestaat..
En logisch gezien moet dat dus ook urotheel zijn?? Kvind het niet op google ! |
|
|
Terug naar boven |
|
Tine |
Geplaatst: 03-02-2011 08:35:47 |
|
|
|
Ik denk dat enkel de pars prostatica uit urotheel bestaat, als vervolg van de blaas.
En dat de urthra dan verder uit dat pseudomeerlagig epitheel bestaat, maar dat dat geen urotheel is.
Ik vermoed dat dat duidelijk in de cursus van vorig jaar stond, maar die zit nogal ver hier...
Maar zeker ben ik niet
x |
|
|
Terug naar boven |
|
EmmilyS |
Geplaatst: 03-02-2011 10:38:41 |
|
|
|
Urotheel is idd 't geen je in de blaas hebt, met die crustae of zo, die beschermen tegen de zure pH (voor wat 'k er nog van weet)... |
|
|
Terug naar boven |
|
Caro |
Geplaatst: 03-02-2011 14:26:38 |
|
|
|
mja, ik weet dat urotheel bestaat uit een meerlagig epitheel met paraplucellen.. Die kunnen worden ingevoegd als de blaas uitrekt. Maar ik weet niet of urotheel ook echt wel cilindrisch epitheel is..
En kdacht dat alle urinewegen (dus ook urethra) uit urotheel bestonden.. maar k twijfel dus..
als k nog tijd heb zal ik het eens opzoeken |
|
|
Terug naar boven |
|
|
Tijden zijn in GMT + 1 uur
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum Je mag niet stemmen in polls in dit subforum
|
Wilt u geen reclame op dit forum en genieten van extra voordelen? Klik dan vlug hier voor meer informatie!
|