blokblokblok
Nieuw onderwerp plaatsenReageren

<  BLOK 7  ~  Oor en hals

EmmilyS
Geplaatst: 15-06-2011 10:11:40 Reageren met citaat
Geregistreerd op: 28 Dec 2010 Berichten: 122
Oor:
otitis media:
otosclerosis hearing loss: Paracusis van Willis – dat je beter verstaat doordat mensen luider praten door achtergrondlawaai versta ‘k, maar heb daar bijgeschreven ‘want voornamelijk lage freq’?

Hals:
speekselklieren:
parotisch – klinisch – puntje 4: wat is de laterale cantus?
p. 8 puntje 4: 33 en 43, gaat dat over tanden, maar zoveel hebben we er toch niet?
submandibulaire - in slides: opletten voor ramus colli – in docu: opletten voor ramus marginalis (dat zijn 2 verschillende takken van de Twelve Zulus Became My Clients, hé)

rhinopharynxCA:
keratiniserend is goed gedifferentieerd en niet-keratiniserend is 60% ongedifferentieerd, maar later staat er dat keratiniserende een slechtere prognose hebben (terwijl we toch gezien hebben in patho dat goed gedifferentieerd een betere prognose geeft?)
Profiel bekijken Stuur privébericht
Tine
Geplaatst: 15-06-2011 11:40:46 Reageren met citaat
Geregistreerd op: 26 Dec 2010 Berichten: 144
otitis media:
Bij otosclerose heb je vooral verlies van lage freq (zie fig), bij achtergrondlawaai (dit zijn lage freq, hoor je dus niet zo goed) praten mensen luider (hoger freq hoor je wel nog vrij goed en zeker als ze luider praten).

Hals
Laterale cantus: weet ik ook niet, al gezocht op google maar vind geen duidelijk antwoord.
p8: vroeg k mij dus ook af
Submand: ik dacht dat dat t zelfde was, blijkbaar niet Sad

Rhinopharyx: dat heb ik me ook afgevraagd, heb dan maar besloten t gewoon van buiten te leren...

(sorry voor deze weinig helpende antwoorden, blijkbaar zitten we met dezelfde problemen...)
x
Profiel bekijken Stuur privébericht
jopolijpijn
Geplaatst: 15-06-2011 17:05:52 Reageren met citaat
Geregistreerd op: 26 Dec 2010 Berichten: 120
laterale cantus is volgens mij het laterale punt van je oog. ( en nee dit komt niet van mezelf maar van geweldig internet Wink )

en ik dacht dat ramus marginalis en colli hetzelfde was, kaka e !

keratiniserende en nt-keratiniserende: heb precies hetzelfde gedacht... weer zoietso onlogisch..

xx
Profiel bekijken Stuur privébericht
EmmilyS
Geplaatst: 15-06-2011 17:15:19 Reageren met citaat
Geregistreerd op: 28 Dec 2010 Berichten: 122
Wow! In dat geval is 't mss zo dat die takken achter u oogpunt nog veel anastomeren en dus vanzelf trg herstellen, maar er voorbij niet...

Twelve Zulus Became My Cliënts:
Temporalis, Zygomaticus, Buccinator, Marginalis en Colli voor zover 'k mij herinner, ma soit, ze zullen wel allebei daar vanonder in de weg liggen en 't zal wel geen belang hebben Wink

X.
Profiel bekijken Stuur privébericht

Berichten van afgelopen:  

Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1
Nieuw onderwerp plaatsenReageren

Ga naar:  

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum