blokblokblok
Nieuw onderwerp plaatsenReageren

<  BLOK 7  ~  Dermato II

EmmilyS
Geplaatst: 16-06-2011 20:04:37 Reageren met citaat
Geregistreerd op: 28 Dec 2010 Berichten: 122
les 5:
36: nu moet je mij eens uitleggen waar je die kleine witte papels met errond erytheemvlek ziet?
39: aangezien je daar centraal niet veel verbleking ziet zou je dat toch ‘n erytheem kunnen noemen of moet je letten op de verhevenheid (die je natuurlijk niet voelt op papier)?

les 6:
88: ‘k heb erbij geschreven ‘vingers donker: welk beroep?’ maar ’t is niet contactallergie, eerder drukfactor...
96: bij syndets = ‘synthetische detergenten die meer ontvetten dan sunlight dat niet goed is’ maar ’t moet minder ontvetten zijn zeker?

les 7:
22 en 24: target lesions conflueren, ok, maar ik zie ’t verschil niet zo goed meer met ’n uitgebreid eczeem, behalve dan dat er subepidermale loslating is ipv schilfering?
26: en je zou daar target lesions moeten in herkennen? (erg prentje trouwens...)
61: ook annulair polycyclische vorm?

les 8:
p5 3e dia: metronidazole en tetracycline voor anti-inflammatoir effect of zo?
p11 6e dia: hebben jullie daar ook ‘hot tub folliculitis’ bijgeschreven, maar da’s toch Pseudomonas en niet Propionibacterium?
Profiel bekijken Stuur privébericht
Tine
Geplaatst: 17-06-2011 07:28:21 Reageren met citaat
Geregistreerd op: 26 Dec 2010 Berichten: 144
36: nee, dat zie ik ook niet (zeker niet op zwart/wit print Razz, maar ook niet in kleur...) Maar heb dat er ook wel boven geschreven...
39: lijkt idd meer op erytheem, heb bijgeschreven bij diagnose: zwelling. Dus ja, die verhevenheid zal je de link naar urticaria moeten geven zeker...


Les 6
88: Ik heb: 'minder uitgesproken, contacteczeem? Werk? Auto's/tuinbouw
96: niet opgeschreven, maar minder ontvetten zou logischer zijn he! want dat is net het slechte aan zepen, dat ze teveel ontvetten

Les 7:
22/24: ik denk wel dat als ze iets vraagt t wel een duidelijk prentje gaat zijn hoor! Als je er target lesions moet uithalen, zal t wel duidelijker zijn dan dat! Denk dat je hier idd meer de loslating van de huid moet zien.
Moet je bij die EEM major wel nog target lesions zien? Want er staat: huidletsels met snel centrale blaarvorming en necrose.
26: ik denk dat dit eerder die blaarvorming is
61: ik heb 'ringvormig': dus wss ja anulair polycyclisch

Les 8:
P5 dia 3: ik heb precies een andere nummering (vier per blad en zelfs als ik er van uitga dat jij er 6 hebt, vind ik het niet, sorry)
p11 6e: ik heb: DD hot tub folliculitis: dus denk dat je er gewoon op bedacht moet zijn dat dat op elkaar lijkt!

xx
Profiel bekijken Stuur privébericht

Berichten van afgelopen:  

Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1
Nieuw onderwerp plaatsenReageren

Ga naar:  

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum