blokblokblok
Nieuw onderwerp plaatsenReageren

<  BLOK 6  ~  vraagjes allerlei

EmmilyS
Geplaatst: 25-06-2011 16:37:37 Reageren met citaat
Geregistreerd op: 28 Dec 2010 Berichten: 122
Volksgezondheid:
p 50 onderaan: length bias – dat wordt eerst voorgesteld als iets negatief en daarna positief doordat je betere overleving krijgt door ’t detecteren van die zeer traag groeiende tumoren?

Milieu deel 2:
dia 5 er moet per cel meer dan 0,1 dubbelstreng DNA breuk aanwezig zijn: ’t is toch 0 breuken, of 1 breuk?

Arbeid:
p132 links geschreven: aantal ongevallen totaal gestegen en ernstige gedaald, maar dat is toch niet wat je uit die tabel haalt en die cijfers kloppen ook niet met wat ze algemeen gegeven heeft (200 000 AO waarvan 200 dodelijk)?

Organisatie vd gezondheidszorg:
p 161 onderste tabelletje: per voorschrift is daar gestegen van 1998 nr 2000 en op p 162 is dat dan gestagneerd, dus is er gewoon een groter aandeel van de totale uitgaven forfaitair geworden?
Profiel bekijken Stuur privébericht
jopolijpijn
Geplaatst: 25-06-2011 17:23:56 Reageren met citaat
Geregistreerd op: 26 Dec 2010 Berichten: 120
pg 50: ja, maar je kan die length bias niet gebruiken in onderzoek... het is fout om dat dan te vergelijken tussen twee groepen omdat die traag groeiende in die andere groep nooit opgemerkt zou worden dus die tellen niet mee bij de mortaliteit...
Dus op zich is het positief dat ze die traaggroeiende opsporen voor die personen, maar het maakt je onderzoek wel fout ivg met de controle groep

dia 5: ja dat snap ik ook ni Confused

andere vragen ga ik nog eens moeten bekijken Smile xx
Profiel bekijken Stuur privébericht
Tine
Geplaatst: 26-06-2011 11:11:42 Reageren met citaat
Geregistreerd op: 26 Dec 2010 Berichten: 144
Arbeid:
Ik heb ook een paar keer opgeschreven dat ernstige stijgen, maar dat klopt idd niet met die tabel Sad maar kdenk dat ik toch men notitis vertrouw!

En haar cijfers die ze zei komen nog overeen met een aantal jaar terug he... weet niet goed wat ik moet onthouden... iets tussen de twee? aangezien we toch grootteordes moeten kennen?

Organisatie:
Ik snap niet zo goed wat je bedoeld...
Denk idd dat tussen 98 en 2000 er een groter deel forfaitair wordt uitgegeven. Maar het kan toch dat het daarna stagneert?
Heb eigenlijk wel die tabelletjes niet zo echt in detail bekeken...

x
Profiel bekijken Stuur privébericht
EmmilyS
Geplaatst: 26-06-2011 12:17:22 Reageren met citaat
Geregistreerd op: 28 Dec 2010 Berichten: 122
Organisatie: 'k heb die tabelletjes ook maar bekeken omdat 'k forfait op zich niet echt zo goed snap, hoor... 'k Hoop gwn dat je ze alle 5 moet opsommen!

En die cijfers en zo, nja, wat we in de les hebben opgeschreven zeker?

X.
Profiel bekijken Stuur privébericht

Berichten van afgelopen:  

Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1
Nieuw onderwerp plaatsenReageren

Ga naar:  

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum