|
EmmilyS |
Geplaatst: 23-01-2011 15:04:12 |
|
|
|
Heyla daar!
Hebben jullie vandaag ook zo'n zondag=sabbat gevoel ?
'k Ben mij hier dus wat aan 't bezighouden met al die statistische testen.
En aangezien de theorie zich (hopelijk!) beperkt tot de namen en de voorwaarden van de statistische testen, begon ik eens te kijken naar al die SPSS bestanden die hij op Minerva heeft gezet, en er staan er ook nog 'n deel op die CD-rom uit ons handboek (voor mocht je dat nog niet gezien hebben). Een deel daarvan gaat over 'n paar oefeningen uit ons handboek (vond ik trouwens wel handig, want de gegevens staan in een SPSS bestand en je moet dus gewoon de juiste stappen zetten om 't testje eens uit te voeren, maar mss is dit geen nieuws voor jullie), een ander deel zijn ook verschillende SAV en SPS bestanden van testen, maar 't is zo moeilijk als je de context van die testen niet hebt, hé...
Mijn vraag is eigenlijk 'n beetje hoe jullie dat 'leren'?
X. |
|
|
Terug naar boven |
|
Tine |
Geplaatst: 23-01-2011 16:05:04 |
|
|
|
Ja, weet dat ook niet zo goed.
Heb die testjes op die bestanden van minerva eens uitgevoerd, maar met handleiding en doc bij dehand, aangezien dat op t examen ook mag.
Heb op men 'samenvatting' van de testen ook telkens bijgeschreven waar t staat in spss handleiding, zodat ik het snel terugvind.
Ik heb dat ooit geweten dat daar bestanden opstaan, maar nog niet aan gedacht, maar is t echt nuttig/nodig dat allemaal te doen??
Tine, die een mini toertje gaat lopen, al dreigen de wolken heel erg hun regen te laten vallen...
PS. ook hier een rustig gevoel, al de hele tijd eigenlijk... Ik snuister zo maar wat verder in men cursussen, maar de druk is momenteel even zoek...
xx |
|
|
Terug naar boven |
|
cmdgroot |
Geplaatst: 23-01-2011 17:49:30 |
|
|
Site Admin
|
Héy daar!
Ja ik ben ook met die testen bezig maar ben er net aan beginnen leren, dus aaaaaaaah enkel de voorwaarden en namen en zo wat weten of het categorisch/continue één/2/ of meer steekproeven en para of niet parametrisch is en gepaard ongepaard. Dat is alles????? Okéé ben weer véél te véél aant leren. Ga dat nu even snel samenvatten had al de helft van die slides zo grondig geleerd. Wil vnv klaar zijn met hfdst 8 en mss nog 9 erbij en dan mrg zo wat openboek snuisteren en spss's in de voormiddag en in de namiddag eens een epidemiologie efforke doen. Zodat ik dinsdag mijn methodologie kan herhalen (en mijn ethiek er nog eens kan bijleren want heb dat nog niet gedaan, foei charlie foei!)
Ik heb gelijk precies een stress gevoel maar dat is omdat ik vanmorgen te laat ben opgestaan en maar tussen 9u en 9u30 op mijn bureau van beland in volle paniek. Of is dat uur normaal hah. Succes nog jullie !
x
Aja trouwens, wat leren jullie nog voor theorie van statistiek ik weet echt niet wat daarvan te verwachten. Al die andere vakken weet ik zo wel hoe en wat maar statistiek pff geen idee! |
|
|
Terug naar boven |
|
|
Tijden zijn in GMT + 1 uur
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum Je mag niet stemmen in polls in dit subforum
|
Wilt u geen reclame op dit forum en genieten van extra voordelen? Klik dan vlug hier voor meer informatie!
|