|
EmmilyS |
Geplaatst: 14-06-2011 16:48:45 |
|
|
|
goedaardige aandoeningen:
MTD en zo, ’t is zo verwarrend dat ‘k er zelfs geen vragen over kan uit mijn mouw schudden...
patho:
adenoïditis: OMAH = otitis media door adenoid hypertrofie maar wat staat dat dan ook bij keeltonsillen te doen?
acute faryngitis: <10 % bact. terwijl in farmaco staat 30% GAS of gaat dat dan over angina?
apneu: geen airflow tss neus en mond? long zeker?
OSAS KO: dysocclusie?
OSAS kind vs volw: wrm is ’n kind hyperactief?
slikstoornissen:
bij stembandparalyses hebben ze maar 2 soorten, terwijl er in ‘t vorig deeltje 4 aan bod kwamen, laat staan dat de behandeling overeenkomt...
thyroplastie: wat doen die daar op fig 11 rechts? |
|
|
Terug naar boven |
|
Tine |
Geplaatst: 14-06-2011 20:11:42 |
|
|
|
OMAH: en heb je opgeschreven dat het daarvoor staat? Of probeer je iets te bedenken? Want is idd niet logisch bij keeltonsillen.
Ik denk dat farmaco overeen komt met angina, toch?
(niet dat het dan perfect tzelfde zegt...)
apneu: ja, long zeker
dysocclusie: geen idee, 'slecht sluiten' ? (jouw latijn is beter dan dat van mij...)
hyperactief: geen idee!
Stembandparalyse: ik denk dat we dat moeten leren uit die les slikstoornissen, Claeys heeft dat overgeslaan in haar les, omdat het elders aan bod kwam.
Thyroplastie: stukje van thyroid wegklappen om zo die knop er te kunnen insteken om stemband naar midden te duwen denk ik
x |
|
|
Terug naar boven |
|
Tine |
Geplaatst: 15-06-2011 14:47:24 |
|
|
|
ik weet (denk ik) waarvoor OMAH staat: OpenMondAdemHaling
(zag dat woord plots staan in men cursus...)
En dan past het wel bij adenoïditis en tonsilhypertrofie!
Maar dat is echt geen officiële afkorting he
x |
|
|
Terug naar boven |
|
EmmilyS |
Geplaatst: 15-06-2011 15:14:45 |
|
|
|
|
Terug naar boven |
|
|
Tijden zijn in GMT + 1 uur
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum Je mag niet stemmen in polls in dit subforum
|
Wilt u geen reclame op dit forum en genieten van extra voordelen? Klik dan vlug hier voor meer informatie!
|