|
Caro |
Geplaatst: 13-06-2011 21:19:51 |
|
|
|
Aangezien ik niet zo muzikaal ben aangelegd, ga ik eens een domme vraag stellen !
een stembandpoliep zorgt voor een lagere stem. En ik dacht dat een lagere stem wordt veroorzaakt door een uitrekking van de stemband?
Dus een stembandpoliep doet de stemband wat uitrekken wat voor een lagere toon zorgt?
(moest ik gitaar kunnen spelen, zou ik deze vraag niet moeten stellen )!
en ik ben geen idee waarvoor GER en PPI staan bij contactulcus? Iemand wel? |
|
|
Terug naar boven |
|
Tine |
Geplaatst: 14-06-2011 07:32:50 |
|
|
|
Bij een gitaar is het: hoe korter en hoe dunner hoe hoger.
Maar wat de tractie betreft weet ik het niet zeker, ik zou omgekeerd zeggen, hoe meer tractie hoe hoger.
Wat de uitleg van de poliep dan is... hmm, mss zorgt een poliep dan voor minder tractie?
Ik weet het dus niet zo goed
PPI= protonpompinhibitor
GER= Gastro esophageal reflux
er staan trouwens echt teveel afkortingen in deze cursus, heb er ook nog een paar die ik niet weet:
WSB (bij larynx, MTP I, p 14 bij mij (per 6))?
OMAH (farynx adenoïtis p 3 (per 6)) ?
En die PBO van Jolijn..?
x |
|
|
Terug naar boven |
|
EmmilyS |
Geplaatst: 14-06-2011 09:46:42 |
|
|
|
Als je kijkt bij transseksualiteit: verhogen = meer tensie
Mss maakt die poliep uw stemband dikker, waardoor die met lagere frequentie gaat trillen en dus lagere toonhoogte brengt...
WSB: ware stembanden |
|
|
Terug naar boven |
|
cmdgroot |
Geplaatst: 17-06-2011 11:05:36 |
|
|
Site Admin
|
Inderdaad dankzij blok 3 kan ik hier op antwoorden!
hoge stem: uitrekking van u stembanden (zie M. cricothyroideus die u arcus naar voor brengt en u lamina naar achteren waardoor u stembanden uitgerokken worden.)
Stembandknoppel: Hoe dikker je stemband, hoe langzamer hij trilt, hoe lager de toon.
Voila hopelijk ben je er iets mee! |
|
|
Terug naar boven |
|
|
Tijden zijn in GMT + 1 uur
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum Je mag niet stemmen in polls in dit subforum
|
Wilt u geen reclame op dit forum en genieten van extra voordelen? Klik dan vlug hier voor meer informatie!
|